Hjallerup GF henvender sig til alle både børn, unge og voksne, der har lyst til at lave gymnastik, spille volleyball, danse line dance og bevæge sig. Vi er altid åben for nye tiltag som der er underviser og hal timer til.

Der lægges stor vægt på glæden ved bevægelse og samværet på holdene og i foreningen.

Alle instruktører er ansat som frivillige og ulønnede.
Hjallerup GF ønsker at instruktørerne har relevante kurser og passende kompetencer til at være instruktører.
Hjallerup GF sætter pris på, at instruktører taler pænt til gymnaster, forældre og andre instruktører, og at træningen foregår i et positivt og socialt miljø.
Drillerier og mobning accepteres ikke.

Hjallerup GF tager afstand fra seksuelle krænkelser og er meget opmærksomme på problemet. For alle personer over 15 år der er tilknyttet Hjallerup GF indhentes børneattester, det er på ALLE der har kontakt med børn under 15 år, også selvom de har været i Hjallerup GF i mange år.

Formanden i Hjallerup GF har ansvar for, at der ved sæsonstart hver år udfyldes og indhentes børneattester fra politiet, på ALLE personer over 15 år, der træner i foreningen for den kommende såson. Hvis børneattesten er positiv, modtager Hjallerup GF ikke selv attesten, men kriminalregistret sender besked til DGI. Formand og næstformand modtager derefter besked fra DGI.

Negative børneattester opbevares af formanden og bortskaffes efter endt sæson.

Ved evt. tilbagemelding om positive børneattester, bedes personen om at forlade foreningen straks.